Tipični pozivni centar je organizirana postavka dizajnirana za rukovanje velikom količinom dolaznih i odlaznih telefonskih poziva za tvrtku. Glavne funkcije pozivnog centra uključuju službu za korisnike, tehničku podršku, telemarketing i obradu upita.

Evo detaljne analize načina na koji tipični pozivni centar funkcionira:

  1. Infrastruktura i tehnologija

Fizička postavka je za svaki pozivni centar jako bitna, a implementira se kroz radne stanice jer svaki agent ima radnu stanicu opremljenu računalom, telefonom, slušalicama i potrebnim softverom. Centralizirani poslužitelji upravljaju usmjeravanjem poziva, pohranom podataka i drugim operativnim potrebama.

Telefonski sustavi su također jako bitni za pozivni centar, a ovo su neka njegova moguća rješenja:

  • Automatski distributer poziva (ACD): usmjerava dolazne pozive odgovarajućem agentu ili odjelu na temelju unaprijed definiranih kriterija.
  • Privatna telefonska centrala (PBX): privatna telefonska mreža koja se koristi unutar organizacije za upravljanje pozivima.
  • Interaktivni glasovni odgovor (IVR): automatizirani sustav koji komunicira s pozivateljima, prikuplja informacije i usmjerava pozive odgovarajućem primatelju.
  • Računalna telefonska integracija (CTI): povezuje telefonske sustave s računalnim sustavima, omogućavajući pojavljivanje skočnih prozora na zaslonu (informacija o pozivatelju) kada se primi poziv.

Softver je još jedna jako bitna stavka za pozivni centar:

  • Upravljanje odnosima s klijentima (CRM): Upravlja interakcijama s klijentima i podacima tijekom životnog ciklusa korisnika.
  • Upravljanje radnom snagom (WFM): Zakazuje agente i upravlja radnim opterećenjem.
  • Snimanje i praćenje poziva: Snima pozive u svrhu osiguranja kvalitete i obuke.
  • Analitika i izvješćivanje: prati ključne pokazatelje učinka (KPI) i generira izvješća.
  1. Vrste pozivnih centara

Dolazni pozivni centar je ustvari služba za korisnike koja obrađuje upite, pritužbe i zahtjeve za podršku. Može biti i tehnička podrška koja pruža pomoć s tehničkim problemima ili proizvodima. A postoji i obrada narudžbe koja upravlja postavljanjem narudžbe, statusom i otkazivanjem.

Izlazni pozivni centar se pak koristi ponajviše za telemarketing, promiče proizvode ili usluge potencijalnim kupcima. Ili za istraživanje tržišta jer provodi ankete i prikuplja podatke od kupaca. Postoji i sustav naplate kroz pozivni centar kroz praćenje nepodmirenih plaćanja i dugova.

Načini na koji pozivni centar funkcionira